Nasjonal bibliotekdag 1. september

Torsdag 1. september er det Nasjonal bibliotekdag, som i år markeres for andre gang. Denne dagen oppfordres alle bibliotekglade til å ta turen innom biblioteket for å vise at biblioteket er viktig.

Skrevet august 4, 2016 i Nyheter Legg inn kommentar

nasjonal-bibliotekdagNasjonal bibliotekdag skal løfte frem alle typer bibliotek over hele landet. Dette gjelder alt fra små skolebibliotek til Nasjonalbiblioteket – fra heldigitale bibliotek til bokkassen i barnehagen. Dagen markeres i folkebibliotek, skolebibliotek, fagbibliotek og bevegelige bibliotek. Initiativtaker er Norsk Bibliotekforening.

På Norsk bibliotekforenings hjemmeside finner du mange tips til aktiviteter som ditt bibliotek kan gjøre 1. september. De har blant annet utarbeidet en quiz med 50 spørsmål inndelt i fem vanskelighetsgrader. Du finner også materiell som logo og plakater på deres hjemmesider.

Planlegger du en aktivitet denne dagen? Legg den inn her.

Se flere forslag til aktiviteter her.