Lansering av Faktafyk 2015

Foreningen !les lanserer tredje nummer av sakprosamagasinet Faktafyk 8. januar 2015 klokken 13.00-14.00 i Kjelleren på Litteraturhuset i Oslo.

Skrevet desember 18, 2014 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Faktafyk-OMSLAG_NETTPressemelding fra Foreningen !les 18. desember 2014
Kontakt: Wanda Voldner, daglig leder i Foreningen !les, Tlf.: 997 26 531

Til lanseringen kommer forfatter Bår Stenvik for å snakke om boka Bløff, og om hukommelse med Ylva Østby som har doktorgrad i psykologi og forfatter Hilde Østby.

I tillegg samtaler Lise Klaveness med tidligere fotballproff, nå forfatter, Martin Bengtsson om profflivets dystre bakrom.

– Vi får mange tilbakemeldinger fra ungdom om at de ønsker å lese flere historier fra virkeligheten. Målet med Faktafyk er å motivere ungdom til mer lesing og vise frem bredden av sakprosa, sier daglig leder i Foreningen !les, Wanda Voldner.

Faktafyk lages av Foreningen !les i samarbeid med ungdomsskoleelever og skribenter, og inneholder nyskrevne artikler, intervjuer og bokutdrag med mer. Magasinet sendes ut til 125 000 elever i ungdomsskolen over hele Norge.

Faktafyk er også tilgjengelig på nett. Forrige utgivelse kan leses her: www.faktafyk.no

Kontakt:
Wanda Voldner
Daglig leder i Foreningen !les
Tlf.: 997 26 531
Epost: wanda@foreningenles.no

Hilde Slåtto
Redaktør for Faktafyk
Tlf.: 941 09 026
Epost: hilde@foreningenles.no

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell organisasjon som ble etablert i 1997. Foreningen !les jobber for å inspirere til mer lesing og økt leseengasjement i befolkningen og særlig blant barn og ungdom i alderen 11–19 år.

www.foreningenles.no

###