Barnebokfestival med Bokslukerlansering

Bokslukerprisen 2015/16 blir lansert under åpningen av Barnebokfestivalen i Oslo 17. september kl 1000. Arrangement vil foregå i Cappelen Damms lokaler i Oslo sentrum.

Skrevet august 24, 2015 i Barneskole, Bibliotek/lærer, Formidling, Lærer ungdomsskolen, Nyheter Legg inn kommentar

logo_stai02Bokslukerprisen arrangeres i regi av Foreningen !les for andre gang. 25 000 elever på 6. trinn er påmeldt. Som en del av åpningsshowet under Barnebokfestivalen, vil årets Bokslukerpris bli lansert torsdag 17. september kl 1000. Det blir forfattermøter, quiz, musikkinnslag og poesislam. Ta kontakt med Troels Posselt i Foreningen !les på troels@foreningenles.no dersom din 6. klasse ønsker å delta på lanseringen. Første klasse til mølla!

Showet starter og vil foregå i Cappelen Damms lokaker i Akersgata 47/49 i Oslo.

I tillegg til lansering av Bokslukerprisen og åpningsshow, inviteres ungdomskoleklasser til tre forfattermøter på en time torsdag 17. og fredag 18. september. Forfatterne skal snakke om boken sin, og arrangementene vil foregå i lokalene til ulike forlag. Følgende forfattermøter finne sted:

Torsdag 17. september kl 1300
– Helene Uri, Annette Münch og Jan Tore Nordeng i lokalene til Cappelen Damm, Akersgata 47/49.

Fredag 18. september kl 1100
– Josef Yohannes, Tor Ærlig/Sibjørn Lilleeng, Axel Hellstenius/Lene Ask i lokalene til Grafill, Rosenkrantz gate 21.

Fredag 18. september kl 1200
– Tonje Tornes, Vera voss, Lise Grimnes i lokalene til Gyldendal, Sehesteds gate 4.

Fredag 18. september kl 1200
– Sigbjørn Mostue, Heidi Sævareid i lokalene til Cappelen Damm, Akersgata 47/49.

Fredag 18. september kl 1200
– Lars Mæhle, Neha Naveen, Ørjan Karlsson i lokalene til Norske Barne- og Ungdomsbokforfattere, Rådhusgata 7.

Fredag  18. september kl 1300
– Linn T. Sunne, Kari Saanum og en til forfatter i lokalene til Gyldendal, Sehesteds gate 4.

Påmelding til Mona Roxrud: Mona.Roxrud@gyldendal.no.

Minner ellers om at Foreningen !les arrangerer en panelsamtale om gutter som lesere i Halvbroren (Cappelen Damm) torsdag 17. september kl 1600 til 1700. Les mer her.

Se hele programmet her.