Hvem blir ny norsk mester i poesislam?

Fredag 24. november klokken 2000 arrangerer Foreningen !les finalen i norgesmesterskapet i poesislam på Caféteatret i Oslo.

Skrevet november 21, 2017 i Nyheter, Presse Legg inn kommentar

Pressemelding fra Foreningen !les tirsdag 21. november 2017
Kontakt:Silje Tretvoll, daglig leder i Foreningen !les, tlf.: 928 15 434

Etter at Evelyn Rasmussen Osazuwa fra Oslo vant finalen i fjor, har hun vunnet både Nordisk mesterskap, EM og VM i poesislam. Hvem tar over tronen som norsk mester i poesislam etter Evelyn?

Finalistene har kvalifisert seg til finalen i hovedstaden via lokale delfinaler på Hamar, i Gvarv, Tromsø, Oslo, Stavanger og Trondheim.

Dette er deltakerne:
Camilla Brandt (Hamar)
Trym Staurheim (Gvarv)
Daniel Wathne (Trondheim)
Linn Isabel Eielsen (Stavanger)
Sofie Frost (Oslo)
Cecilie Wold Andersen (Tromsø)

Konferansier: Heidi Marie Vestrheim

Gratis inngang!

NM i poesislam arrangeres av Foreningen !les i samarbeid med lokale aktører.

Kontakt:
Silje Tretvoll
Daglig leder i Foreningen !les
Tlf.: 928 15 434
Epost: silje@foreningenles.no

Om poesislam
Foreningen !les har vært arrangør av NM i poesislam siden 2005. Poesislam er en konkurranse hvor deltakerne framfører egne tekster. Den befinner seg i krysningspunktet mellom diktopplesning, standup og spoken word. Deltakerne bedømmes både på bakgrunn av teksten de fremfører og måten de fremfører den på. Les mer på www.poesislam.no

Om Foreningen !les
Foreningen !les er en ideell medlemsorganisasjon som ble stiftet i 1997. Foreningen !les jobber for å fremme lesing I alle samfunnslag og er blant Norges fremste formidlere av litteratur til barn, ungdom og voksne. Foreningen !les står bak prosjekter som bl.a. tXt-aksjonen, Ungdommens kritikerpris, Uprisen, Bokslukerprisen og Tid for ti. Foreningen !les fyller i år 20 år. Tidligere i år mottok Foreningen !les bokbransjens hederspris, Gullegget, og Foreningen !les ble også nominert til verdens største barnelitteraturpris, Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2018. Les mer på www.foreningenles.no