«Fugletribunalet» til 300 skolebibliotek

Vinneren av Ungdommens kritikerpris 2014 sendes nå ut til skolebibliotekene i videregående skole.

Skrevet mars 26, 2014 i Lærer videregående, Nyheter, Ungdommens kritikerpris Legg inn kommentar

Vinner: Agnes Ravatn vant Ungdommens kritikerpris. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

Som vinner av Ungdommens kritikerpris blir «Fugletribunalet» kjøpt inn i 300 eksemplar som sendes gratis ut til skolebibliotek i videregående skole. Agnes Ravatn mottok prisen 13. mars i år.

Les pressemelding her.

Om «Fugletribunalet» sa juryen bl.a. at boken er «uten tvil en spenningsroman, der det gjennom hele boken er en mystisk stemning. Kontrasten mellom stillferdige omgivelser og handlingen skaper uforutsigbarhet som mot slutten ender i en overraskende tvist. […]Boken tar for seg det mest grunnleggende i mennesket: Det store ønsket om å bli elsket og frykten for å bli avvist. Og hva skjer egentlig om man stoler blindt på noen?»

Les hele juryens begrunnelse her.

Utdelere Foto Vibeke Røgler

Eli Beate Sæther og Martin Hestvik delte ut prisen.
Foto Vibeke Røgler/Foreningen !les

Foreningen !les søker nå juryklasser til neste års kåring. Interessert? Se utlysning her.
Søknadsfrist 30. mai 2014.