Leseagent hos IL Høyang

12. september 2012 kom leseagent Jorun Systad fra Høyanger bibliotek på besøk til IL Høyang.

hoyangerForeningen !les sitt samarbeidsprosjektet med Norges Fotballforbund og biblioteksekoren, “Hat trick – litteratur, formidling og fotball”, har som mål å gjøre litteratur og formidling tilgjengelig for fotballungdommer på fotballarenaen. Litteratur gjøres tilgjengelig via bokbager og formidling via lokale bibliotekarer, i prosjektet kalt leseagenter.

12. september 2012 kom Jorun Systad fra Høyanger bibliotek på besøk til IL Høyang med en bokbag til et jentelag i klubben. Og jentene kastet seg raskt over bøkene i bagen.

– Fra Foreningen !les får vi mye materiale som er kjekt å bruke i formidlingsarbeidet vårt. Hat trick er i startgropa, så det blir spennende å følge prosjektet videre, sier Systad.