Faktafyk - om saker ungdom er opptatt av

Rosende omtale av Faktafyk i Prosa

Tidsskriftet Prosa har anmeldt sakprosamagasinet Faktafyk som Foreningen !les lager for elever i ungdomsskolen. «Hele 2021-utgaven av Faktafyk gjennomsyres av en respekt for de unge», skriver blant annet kritiker Aasne Jordheim i omtalen.

Sakprosa til ungdom

Foreningen !les lanserer et nytt nummer av sakprosamagasinet Faktafyk i ungdomsskolen. Magasinet har et opplag på 90 000 eksemplarer.

Påmelding til Faktafyk

Faktafyk 2017 kommer i begrenset opplag. Påmeldingsskjema er tilgjengelig på foreningenles.no fra mandag 17. oktober klokken 1300.

Faktafyk: Tusenvis av elever i kø for sakprosa

Det er tomt for Faktafyk. Påmeldingen til sakprosamagasinet i ungdomsskolen ble fullbooket i løpet av kort tid. 40 000 elever vil blant annet få lese om C-vitaminets historie, om jenter på ekspedisjon til isødet, om ungdom som driver med motorsport, ungdoms-OL på Lillehammer, ungdom på flukt fra Syria og om en fange på Guantanamo. Samtidig får lærere verktøy til å sette i gang samtale og diskusjon i klasserommet og til skriveoppgaver med utgangspunkt i tekstene.