Bli juryklasse i Ungdommens kritikerpris!

Klar for en utfordring? Lyst på en unik mulighet? Vi søker nå nye juryklasser til Ungdommens kritikerpris. Alle klasser i videregående skole kan søke.

Skrevet mai 22, 2017 i Bibliotek/lærer, Formidling, Lærer videregående, Nyheter, Ungdommens kritikerpris, Videregående Legg inn kommentar

Diskusjon: Storjuryen diskuterer de nominerte bøkene til Ungdommens kritikerpris. Nå søker vi nye juryklasser. Foto: Vibeke Røgler/Foreningen !les.

9. mars ble Ungdommens kritikerpris tildelt Nina Lykke for romanen «Nei og atter nei». Til stede var juryens 160 ungdommer, 8 nervøse forfattere, redaktører og media. Din klasse kan sitte i salen neste år!

Sju klasser fra hele landet skal til sammen utgjøre juryen for Ungdommens kritikerpris 2017/18. Vi vil ha en jury som representerer bredden i den norske skolen, og ønsker oss derfor søknader fra både allmenn- og yrkesfaglige studieretninger. Yrkesfaglige linjer oppfordres til å søke. Geografisk spredning er et mål for oss.

Les mer her.