Barnebokfestival: Panelsamtale om gutter som lesere

I forbindelse med Barnebokfestivalen i Oslo inviterer Foreningen !les torsdag 17. september klokken 1600 til en panelsamtale om gutter som lesere. Arrangementet er gratis og vil foregå i Halvbroren i Cappelen Damms lokaler.

Skrevet september 12, 2015 i Bibliotek, Bibliotek/lærer, Formidling, Lærer ungdomsskolen, Lærer videregående, Nyheter Legg inn kommentar

DSC_0032Dato: Torsdag 17. september.
Klokkeslett: 1600-1700.
Sted: Halvbroren, Bokhandelen i Cappelen Damm-huset, Akersgata 47/49, Oslo.
Gratis inngang!

Gutter som lesere
Gutter leser ikke, gutter er ikke interessert i litteratur, gutter leser ikke ordentlig litteratur, gutter leser i hvert fall ikke på fritiden.

Slike utsagn er ikke uvanlig å lese og høre om når det gjelder gutters lese- og litteraturinteresse. Men i hvor stor grad stemmer slike utsagn? Hva sier forskningen om gutter som lesere? Hvilke erfaringer finnes blant aktører på formidlingsfeltet? Og hvordan kan vi videreutvikle gutter som lesere?

I panelet sitter:
Kåre Kverndokken ved Høgskolen i Vestfold og redaktør av boka «Gutter og lesing».
Vera Micaelsen, forfatter.
Steffen Sørum, redaktør i Cappelen Damm og forfatter.
Samtalen ledes av Wanda Voldner, daglig leder i Foreningen !les.

Ingen påmelding, møte opp i Halvbroren torsdag 17. september kl 1600.